Тестове завдання з української мови. 11 клас
І. Позначте правильну відповідь.
1. Правильно наголошені всі слова в рядку:
А адре́са, одина́дцять, бе́сіда, борода́вка
Б взи́мку, ві́тчим, веретено́, ву́длище,
В жо́лудь, єрети́к, дошка́, пере́лік
Г аргуме́нт, ковила́, отама́н, посу́ха
Д щаве́ль, щи́пці, ца́рина, сиро́ватка
2. Правильну вимову слів відображено в рядку
А [карй’ера], [беир'ізка], [кігт'і]
Б [см'ійес':а], [рйадно], [д'їжка]
В [л':ец':а], [розпиетати], [с'омий]
Г [ґрати], [девйат'] [джм'іл']
Д [беиз:акон':а], [щчука], [н'іч']
3. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А д…ржално, оч…р…тина, кл…котіти, щ…тина
Б л…міш, п…ч…риця, кош…чок, ч..рнетка
В гус..ня, пр…освященство, характ…р…зувати
Г шерш..нь, м..гдаль, в..селощі, пр…дтеча
Д м…р…ж…во, пр….зирство, кис..нь, с..зонний
4. Префікс пре- треба писати в усіх словах рядка
А пр..хороший, пр..благий, пр..бережний, пр..красний
Б пр..вражий, пр..велебний, пр..дивний, пр..святий
В пр..жовтий, пр..гірклий, пр..освященний, пр..новий
Г пр..тихий, пр..жовкати, пр..непорочний, пр..дивний
Д пр..добрий, пр..глушений, пр..пишний, пр..вірний
5. Подвоєння літер у всіх словах іншомовного походження НЕ відбувається в рядку
А нет..о, інтел..ект, шас..і
Б стакат…о, ір..аціональний, тер..иторіальний
В ем..іграція, ім..іграція, ап..еляція
Г барок..о, коміс..ія, вас…алітет
Д ва..на, кор..ектура, грам...
6. НЕ МОЖНА замінити виділене слово в реченні поданим у дужках варіантом
А За високими осокорами почало світліти (світлішати) небо.
Б М'який (незлостивий) докір корисніший за нещиру подяку.
В Ми не хотіли брати участь у цих темних (підозрілих) справах.
Г Молоко дуже корисне (корисливе) для молодого організму.
Д Подекуди (місцями) пройшов сліпий дощик.
7. Позначте рядок, у якому правильно пояснено значення фразеологізмів:
А не гріє і не знобить – холодно
Б хоч сядь та й плач – безвихідь
В зачепити за живе – поранити
Г без царя в голові – сміливий
Д краяти душу – закохатися
8. Позначте словосполучення, яке потребує редагування:
А перевіряє щогодини
Б навчати математики
В тиск упав
Г опанувати мову
Д знехтувати наказом
9. Всі іменники не належать до жодної відміни в рядку
А кущі, гуси, сіни, дрова
Б табу, кутюр’є, шасі, леді, шампунь
В кліщі, граблі, окуляри, мемуари
Г консерви, манна, тополі, авеню, кенгуру
Д шимпанзе, ножиці, маестро, депо, Збараж
10. Всі іменники у формі кличного відмінка мають закінчення –е у рядку:
А кравець, Віталій, пісня, вітер
Б земля, душа, Київ, Нінель
В Степан, друг, сестриця, Ганнуся
Г вовк, голова, тесляр, народ
Д молодець, сват, орел, ім’я
11. Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -у(-ю):
А апельсин, готель, мотор
Б компас, ромб, альманах
В взвод, екіпаж, бульйон
Г епізод, літр, журнал
Д контроль, інтелект, долар
12. Позначте речення зі складеним дієслівним присудком:
А Пролунав наказ виступати.
Б Я люблю очима тишу цілувати.
В Там будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди.
Г Мені осіння ніч короткою здається.
Д Зоря на небі рожева вже почала займатись.
13. Позначте речення, у якому НЕ ПОТРІБНО виділяти комами поширене означення:
А Дівчат років до дев’яти зібралося чималенько.
Б Розтоптана танками мертва земля безмовно лежала навкруги.
В Степ оповитий тишею дихав пахощами росяних трав.
Г Я небесами пійманий тремчу.
Д Малий сиджу біля вікна і всього боюсь.
14. Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):
А Сині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах.
Б Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.
В Все зраділо стрічаючи день і день зрадів розцвітаючи ясний теплий погожий.
Г На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.
Д. Черкне хтось сірник і на мить виткнеться з пітьми з десяток сірих облич.
15. Допущено помилку у відмінюванні числівника
А двомастами чотирнадцятьма
Б на семистах чотирьох
В ста чотирьом
Г трьомстам одинадцяти
Д дев’яносто п’ятьом
16. Неправильно побудовано словосполучення
А панівна думка
Б оточуюче середовище
В завдати шкоди
Г конспект із математики
Д за сімейних обставин
IІ. Завдання 17-19. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього. Серед чотирьох запропонованих варіантів відповідей Вам слід вибрати один правильний.
Текст 1
(1)У життєвому круговороті народжуються неповторні людські світи. (2)Вдивляючись щороку в очі юнаків і дівчат, яких проводжаю в самостійну дорогу життя, я не можу бути спокійним. (3)Щож є найголовнішим у людині, яку ми творимо? (4)У ту коротку червневу ніч, коли разом з ними ми виходимо в поле зустрічати перше сонце їх нового життя, в моє серце стукають болючі питання: де в чому людська серцевина? (5)Як її, зрештою, створити?
17. Орфографічна помилка допущена в написанні слова
А вдивляючись
Б проводжаю
В щож
Г серцевина
18. Пунктуаційна помилка допущена в реченні
А другому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
19. Вставним словом ускладнене речення
А перше
Б друге
В третє
Г п’яте
ІІІ. Завдання 20 - 21 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ.
20. Установіть відповідність між значеннями слів лівого та правого стовпчиків:
1 акцент А пушкар
2 аматор Б зеніт
3 апогей В танкіст
4 блазень Г наголос
5 гармаш Д чарівник
Е комік
Є любитель
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
21. Установіть відповідність між видами односкладних речень та прикладами до них
Односкладне речення |
Приклади |
||||||||
1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 узагальнено-особове 4 безособове
|
А Боїшся вовка – не йди до лісу. Б На другий день тільки що це й говорили. В В хаті було чисто та гарно, як у квітнику. Г Довго спали вітри у ярах на припоні. Д Любимо Вкраїну, та не сліпо, щирим серцем, чистою душею. |